T-Busz hakni a lakosság fórumokon

Szerkesztőségi vélemény
Eszközök
Megjelenés

A napokban elmentünk Pleier Tamás lakossági fórumára, hogy megtudjuk, vajon milyen csoda fog történni a helyi közösségi közlekedésben, ugyanis a képviselő szakértő vendégeket is hívott a lakossággal való találkozásra.

 

Csodát nem láttunk, ellenben bizonytalanul válaszoló szakembereket igen.

 

Az új menetrendet próbálták elmagyarázni, csak éppen az átgondolást nem érzékeltük, mit miért és hogyan terveztek. Örülünk, hogy elmentek Szegedre, hogy megnézzék az ottani jól működő rendszert, reméljük ebből profitálni fog Tatabánya is.

 

Az mondjuk már előrelépés, hogy valószínűleg most nem győri főiskolásokkal terveztették meg az útvonalakat, mint ahogy volt már rá precedens korábban.

 

Azfurcsa volt, hogy ott helyben, azonnal szerettek volna a városlakóktól véleményeket kérni arról a tervezetről, ami egyrészt nem elég átlátható, másrészt, ők egy éve dolgoznak rajta.

 

‘Megtudtuk azt is, hogy valószínűleg 2018 elején lesz szolgáltató-váltás, vagyis, akkortól lép be a képbe a helyi buszos cég, ami ugye nem egy erős tervezésre vall.

 

Ilyenkor azért már illene tudni, hogy pontosan mikor hajtanak végre egy ilyen jelentős, a város életét nagyban befolyásoló akciót.

 

A T-Busz képviselője azt elmondta, hogy az egy éves csúszásnak részben financiális okai vannak, menetközben kiderült, hogy be lehet húzni erre egy csomó EU-s pénzt.. Arról ne álmodjon senki, hogy az új cég, szép új buszokkal fog indulni majd.

 

Annyira terveznek az új buszos cégénél, hogy nem tudták megmondani, hány ember utazik teljes árú jeggyel és bérlettel. Akkor, hogyan terveznek például költségvetést, de tényleg? Azt mondták, azt csak a jelenlegi szolgáltató tudna mondani, de azt ígérték nem fog a városi költségvetésnek többe kerülnie, mint amennyit most ráfordít.

 

Kiderült, hogy a  tervezés során nem számoltak a Turul-mozi helyén épülő új piaccal, lehet, hogy már tudják, hogy nem fog elkészülni?

 

Az ígéretek között szerepel, hogy az elektronikus jegyrendszer infrastrukturális feltételeit megteremtik, már csak jogszabályi kérdéseket kell tisztázni, tehát pl Tatabánya kártyával, céges belépő kártyával, is lehet majd közlekedni a jövőben a helyi buszokon.

 

Annyi még a tisztázandó kérdés, és a bizonytalanság, hogy akár több városi konzultációt is megérne az ügy, láthatóan az utazó közönség jobban átlátja az egészet, mint a leendő cég munkatársai.

 

Már csak az a kérdés, hogy az idei második félév mennyibe fog kerülni, ha újra kell kötni a KNYKK-val a szerződést.

 

G.Zs.

 

 

írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: szerkesztoseg@boldoguljtatabanyan.hu


Követed már a Boldogulj  Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Ha anyagilag nem is támogatsz még bennünket, de kattints az oldalon lévő reklámra, azzal már ezt is megteszed! Köszönjük!

A napokban elmentünk Pleier Tamás lakossági fórumára, hogy megtudjuk, vajon milyen csoda fog történni a helyi közösségi közlekedésben, ugyanis a képviselő szakértő vendégeket is hívott a lakossággal való találkozásra.

 

Csodát nem láttunk, ellenben bizonytalanul válaszoló szakembereket igen.

 

Az új menetrendet próbálták elmagyarázni, csak éppen az átgondolást nem érzékeltük, mit miért és hogyan terveztek. Örülünk, hogy elmentek Szegedre, hogy megnézzék az ottani jól működő rendszert, reméljük ebből profitálni fog Tatabánya is.

 

Az mondjuk már előrelépés, hogy valószínűleg most nem győri főiskolásokkal terveztették meg az útvonalakat, mint ahogy volt már rá precedens korábban.

 

Azfurcsa volt, hogy ott helyben, azonnal szerettek volna a városlakóktól véleményeket kérni arról a tervezetről, ami egyrészt nem elég átlátható, másrészt, ők egy éve dolgoznak rajta.

 

‘Megtudtuk azt is, hogy valószínűleg 2018 elején lesz szolgáltató-váltás, vagyis, akkortól lép be a képbe a helyi buszos cég, ami ugye nem egy erős tervezésre vall.

 

Ilyenkor azért már illene tudni, hogy pontosan mikor hajtanak végre egy ilyen jelentős, a város életét nagyban befolyásoló akciót.

 

A T-Busz képviselője azt elmondta, hogy az egy éves csúszásnak részben financiális okai vannak, menetközben kiderült, hogy be lehet húzni erre egy csomó EU-s pénzt.. Arról ne álmodjon senki, hogy az új cég, szép új buszokkal fog indulni majd.

 

Annyira terveznek az új buszos cégénél, hogy nem tudták megmondani, hány ember utazik teljes árú jeggyel és bérlettel. Akkor, hogyan terveznek például költségvetést, de tényleg? Azt mondták, azt csak a jelenlegi szolgáltató tudna mondani, de azt ígérték nem fog a városi költségvetésnek többe kerülnie, mint amennyit most ráfordít.

 

Kiderült, hogy a  tervezés során nem számoltak a Turul-mozi helyén épülő új piaccal, lehet, hogy már tudják, hogy nem fog elkészülni?

 

Az ígéretek között szerepel, hogy az elektronikus jegyrendszer infrastrukturális feltételeit megteremtik, már csak jogszabályi kérdéseket kell tisztázni, tehát pl Tatabánya kártyával, céges belépő kártyával, is lehet majd közlekedni a jövőben a helyi buszokon.

 

Annyi még a tisztázandó kérdés, és a bizonytalanság, hogy akár több városi konzultációt is megérne az ügy, láthatóan az utazó közönség jobban átlátja az egészet, mint a leendő cég munkatársai.

 

Már csak az a kérdés, hogy az idei második félév mennyibe fog kerülni, ha újra kell kötni a KNYKK-val a szerződést.

 

G.Zs.

 

 

írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


Követed már a Boldogulj  Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Ha anyagilag nem is támogatsz még bennünket, de kattints az oldalon lévő reklámra, azzal már ezt is megteszed! Köszönjük!